Nem a rendőr, hanem a biztosító büntethet: így járhat, aki nyáron téligumit használ
A hőmérséklettől és a kopás állapotától függően a téli abroncsok fékútja jelentősen hosszabb, mint a nyáriaké adott esetben.
A hőmérséklettől és a kopás állapotától függően a téli abroncsok fékútja jelentősen hosszabb, mint a nyáriaké adott esetben.
Mit mondanak a profik az autógumi-használat leggyakoribb hibáiról? És az ezekből fakadó drága meglepetésekről?
Akár másfél milliót is kérhet saját kártérítéseként a biztosítónk.
Vázoljuk, hogy az egyes országokban milyen előírások vonatkoznak a téligumis közlekedésre, és hogy ennek kapcsán mekkora bírságokra lehet számítani.
Tízből egy autós pedig azt sem tudja, van-e pótkerék vagy defektjavító a kocsijában.
Mindez oda vezet, hogy túlságosan halogatják a gumicseréket.
Mind az abroncsok ára, mind pedig a gumiszervizelés is jelentősen drágult az elmúlt hónapokban.
A német autóklub a szokásosnál is bővebb választékot próbált ki idén.
Nem árt néha ellenőrizni, milyen állapotban vannak az autónk abroncsai. A helyzet felmérésben sokat segítenek a gumikon lévő jelölések – ha ismerjük őket.
Az ukrajnai háború az abroncsok gyártási költségét is megemeli.
A "semmire sem jó"-tól egészen a "csak ezt szabad venni" kategóriáig mindenféle vélemény kering a fejekben a négy évszakos gumikról, de vajon mi a helyzet velük a gyakorlatban? Gyárlátogatáson és közúti teszten vettünk részt.
A gumikat a Hungaroring mellett található vezetéstechnikai pályán próbálták ki azonos körülmények között.
Közeledik a nyári gumiabroncsra váltás ideje. Ha a régiek élettartamuk végén járnak, akkor ez a teszt segíthet az új autógumik kiválasztásában.
A téli és a nyári autógumi eladások is csökkentek, viszont a négyévszakos garnitúráké komoly növekedést mutat.
Sokan igyekeznek spórolni a téli gumin, ez azonban nemcsak az autónak nem tesz jót, de potenciálisan életveszélyes is lehet.
A járvány hatásai meglátszanak az abroncshasználati szokásokon is. Kevesebbet autózunk, ezért egyre többen vesznek inkább négy évszakos gumiabroncsot.
Kötelező lesz QR-kódot rakni rájuk, amelyekkel pluszinformációkhoz lehet hozzájutni, és a maximális futásteljesítményt is fel kell majd tüntetni.
Idén is a legnépszerűbb, 16 col átmérőjű abroncsokat vizsgálták, igaz nem teljesen nyári, hanem tavaszi időjárási körülmények között.
A németek kétféle méretben tesztelték a különböző személyautó-gumiabroncsokat.
Egy friss videó az M3-asról.